Cykla mera !

Hej... då satt man här med sin första blogg, känns lite skrämmande att skriva om något som andra kan läsa och tycka till om. Men det ska nog gå bra tror jag :)

Och ett kärt ämne för mig är cykling och miljö. Har tänkt mig lite småtips om båda som jag kommer på och vill förmedla vidare.

När ni åker till jobbet nästa gång vill jag att ni tittar i bilar ni möter eller stor bredvid i rödljuset hur många personer som sitter i dem. Oftast har jag själv märkt att det bara är en person i varje bil, och tänkt att här finns det mycket att göra. Dem flesta bilresor som görs till och från jobbet är under 5 kilometer. Och tittar man sen på cykelbanorna så är det väldigt lite cyklister ( även fast det finns dem som är tappra och cyklar året om), men det är även väldigt lite köer på cykelbanorna. Så vore det inte skönt att ta cykel till jobbet och slippa bli förbannad på alla köer när ni har bråttom till jobbet ?

Ses snart igen !

Inga kommentarer: