Mera Cykla till jobbet !

Har nu fått vissa reaktioner på mitt sista inlägg, dem flesta verkar gilla det.
Men min gamla kollega JN ( nästan lika cool som JR ) sa " lägg av". Och skyllde på min sambo K att hon tog bilen och jag fick cykla.
Men om man ser det så här då..

Sambo K har 5 mil till jobbet, jag har 8 kilometer.
Att köpa en bil till kostar från 50000 kr och uppåt , om man inte vill meka hela tiden.
Försäkring och skatt på en bil till runt 6000 kr/år
Bilbesiktning 400 kr/år
Bensin för mig att åka till jobbet fram och tillbaka, plus alla andra resor jag skulle göra med bilen bara för att den finns där 8000,00 kr/år.
Sen ska man köpa sommar/vinter däck när det behövs. Pris 2000-5000 per uppsättnig.
Har ni 50000 kr att lägga på bil? Om inte måste räntan på lånet betalas.

Har ni funderat på semester? Det vi sparar bensin pengar, skatt och försäkring är en bra grundplåt för att ta med familjen på en solsemester. Åker vi på semester i Sverige så åker vi "gratis" på det vi sparat ihop. Och det är varje år, tänk på det nästa gång ni tar bilen. Och även att miljö kanske tackar dig någon dag

En annan bra sak med att cykla är att den håller bort kulan på magen :)

Så "lägg av" Nej tror inte det, jag forsätter trampa !

Hej på er

Inga kommentarer: