Spartips !

Skall du tillaga mat som varit djupfryst, tina inte denna ute i köket, det kostar värme. Tag ut varan ur frysen en dag innan och tina den i kylen, då får kylskåpet gratis kyla! Det sparar man el på. Har du varm mat som skall kylas ner? Låt nerkylningen ske ute på balkongen så länge det är kallt ute. Det är gratis nerkylning! Sedan kan man sätta in den i kylskåpet.

Har ni själva några tips som sparar på miljön som ni vill att jag lägger upp här på bloggen? Skriv en kommentar om det. Ni får vara anonyma eller så använder jag bara förnamnet.

3 kommentarer:

elisabet sa...

Jag stickar ju våra disktrasor och virkar disksvampar med garn jag köpt på Röda Korset.
Dom kan man tvätta hur många ggr som helst givetvis i en tvättmaskin som är fylld :-)
Att använda kuverten till inköpslistor har jag förträngt........det gjorde alltid min mamma......men jag skall bättra mig

. sa...

Hej Elsabet !

Du är en riktig hejare på att sy, sticka och hitta på nya saker för miljöns skull. Så du gör ditt för miljön även om du inte använder kuvert till inköpslista. :)

Jag lägger upp dem tipsen med lite senare med dig som tipsare. OK ?

/micke

elisabet sa...

Ja det är helt ok.
Ett tips till är att ställa alla ljusstumpar i en skål fylld med sand då kan dom brinna ner/upp tills inget är kvar och inte är det brandfarligt heller